luni, 26 ianuarie 2009

....tutunul

Da!!!este si el un drog....cuvantul tutun provine de la insula Tabago din arhipelagul Antilelor,unde aceasta planta era cultivata.Indienii numeau aceasta planta "petum".Aztecii si incasii foloseau tutnul cu precadere in timpul ceremoniilor religioase deoarece le potolea foamea si ii ajuta sa reziste mai bine la oboseala.In limba spaniola cuvantul "cigare" inseamna "ciocul berzei" si deriva din "cigarar" care inseamna a inveli,a infasura in hartie.Fumatul este cunoscut de acum 300 de ani,dar a inceput sa se raspandeasca dupa cel de-al II-lea razboi mondial in toate tarile lumii.In lume,la ora actuala,au loc mai mult de 1 milion de decese anual din cauza fumatului.In ultimii 40-50 de ani s-a demonstrat clar ca tutunul contine substante nocive,in special nicotina.Nocotina este o substanta foarte toxica,o doza de 5 mg fiind suficienta pentru a omori un caine in cateva clipe,iar o doza de 60 mg pentru a omori un om.Studiile au aratat ca fumatul determina dependenta fiziologica de nicotina dupa incercarea de abandonare a fumatului.Fumatul este un obicei ce reduce emotiile negative,cum ar fi durerea,frica,furia etc.Obiceiul fumatului poate avea efecte sociologice adanci,cum ar fi preluare ade la parinti si prieteni.
Stiati ca....
-fiecare tigara fumata poate scurta cu 8 minute viata celui care o fumeaza;
-femeile casatorite cu fumatori sunt de patru ori mai predispuse sa moara de cancer decat femeile casatorite cu nefumatori;
-gudronul din tigari ingalbeneste dintii;
-exista 15 substante cancerigene diferite in fiecare tigara;
-un om care fumeaza un pachet de tigari pe zi,timp de 1 an,va avea un litru de gudron depozitat in plamani;
-19% din totalul incendiilor fatale sunt cauzate de fumat;
-fumatul altereaza gustul si mirosul,determina ridurile faciale,iar unele studii demonstreaza ca au un efect negativ si asupra auzului.

Un comentariu:

Kimhanson spunea...

Sunt cu soțul meu de 7 ani fără copil, eu și soțul meu am încercat tot posibilul, dar nu am avut niciun rezultat, până când am întâlnit o prietenă de-a mea foarte bună care mi-a povestit despre Dr Dawn acuna și cum a ajutat-o, i-am explicat. totul la Dr Dawn acuna dupa ce am contactat-o ​​pe Whatsapp, a promis ca ma ajuta, mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut perfect, spre surprinderea mea am ramas insarcinata la 2 saptamani dupa ce m-a ajutat si acum am un copil frumos acum, toate datorită Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru o soluție rapidă la problema dvs.
*Daca vrei sa ramai insarcinata.
*Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
*Dacă vrei să vindeci vreo boală.
*Dacă vrei noroc în viața ta.
*Dacă doriți să opriți avortul spontan și altele,
: e-mail { dawnacuna314@gmail.com}
Whatsapp: +2348032246310